Günün Şarkısı ♪ ♫

Video

Bugün günlerden çarşamba mı? Du bakim; evet, çarşambaymış. Ayın kaçı? 31’i. 30 saysak da olur mu ki? Çünkü aslına bakarsan hiç uyumadım, o yüzden gün dönmüş sayılmaz, yeni güne uyanmadım ya ondan 🙂 Çok sevimliyim sanki 🙂 Neyse, gideyim de bu sevimliliğimle bir notluk daha alayım. 22. notluğa geçtim nasıl olsa. Yahu 3 ayda bitmiş 21.si :/ Ne çabuk bitiyor :/ Ben çıkar biraz hava alır sinüsleri açar beyni kalbi sakinleştirir 🙂 House effect dinmiyor çünkü 🙂

~ Dyg ~

Reklamlar

Psikoloji ve hadi Günün Şarkısı ♪ ♫

Yüksek lisansa başladığım ilk dönemde duymuştum galiba; psikoloji bölümünü seçenlerin çoğunluğunu psikolojisinin bozuk olduğuna inanıp psikologa gidemeyenler oluşturuyormuş muş muş… Buna pek inanmıyorum açıkçası; doktorlar neden tıp fakültesini seçmişlerse psikologlar da o sebepten seçiyorlar o bölümü bence: P-A-R-A. Gerçi herkes en az çaba ile en çok parayı kazanabileceği işlere yetenekleri dahilinde ulaşmaya çabalıyor.

Da, bu bizim konumuz değil bugün.

Konumuz şu: psikoloji öğrenmem gerek. Psikologlara güvenmiyorum çünkü 🙂 Kendi kendimi tedavi etmeliyim 🙂 Hani sormuşlar ya bizim aslana, niye ensesi kalınmış falan… O mevzu işte 🙂

Sürekli düşünüyorum… Sürekli… Ama biliyorum bir insan (normal bir insan), yolda yürürken gördüğü bir yaprağın yeşili ve klorofili üzerine düşünmez. Hatta, biyoloji ile uzaktan yakından ilgisi yoksa hiç düşünmez 🙂 Ya da ne bileyim, bırak beş dakikasını beş saniyesini bile gözün görüntü alma kapasitesinin üzerine çıkabilecek bir makinenin neden yapılamadığı üzerine de düşünmez, hele ki mühendis değilse… Ya daaa, yıllarca emin olamadığı için kullanmadığı ama bir gün “biilaç” kelimesinin yazımı ile karşılaştığında önce deliler gibi mutlu olup sonra bu yazımın doğruluğunu araştırmaz (doğruymuş bu arada 🙂 ), hele ki Türkçe öğretmeni veya edebiyatçı değilse… Bulutlara baktığında hangi çeşide girdiğini merak etmez… Benim yeteneğim ne? diye kafayı yemez… Beni mutlu edecek olan şey ne? diye mutsuzluğa gömülmez, yıllarca bu sorunun cevabını aramaz deliler gibi.

Sorun şu ki ana konuya hala gelemiyorum… Sadece bir sürü şey yüzüyor zihnimde:

“neden yaşıyorum?

ne için yaşıyorum?

yaşama amacım ne?

ben kimim?”

Bu dört ana soru beynimi kemiriyor. Beynimse düşünmekten tükenmek üzere 🙂 Bu kadar şeyi “aaayyy bak görüyo musoooonnn, ne kadaaar da zekiyimmm 🙂 siz cahiller gibi sıradan şeylere kafa patlatmıyoroooommm” demek istediğimi düşünün diye yazmadım. Anlatmak istediğim şey gerçekten tepkisiz kalmak üzereyim. Ana mevzu bu.

Dostoyevski’den bir alıntı ile kapatayım yazıyı 🙂 Bir kitabı (hangi kitabı olduğunu hatırlamıyorum) şu ilk cümle ile başlıyor:

“Bazı insanlar mutsuz doğarlar”

Bunu anneme ilk söylediğim anı hatırlıyorum da annem şöyle demişti: bizim atalarsa şöyle der kızım, bazı insanlar şanslı doğar 🙂 🙂 Aaah ah, bizim toplum yok mu 🙂 🙂

~ Dyg ~

Kendime Not

Aklıma gelmedikçe iyiyim. Ama aklıma dolan düşünceler ve yapmak istemediğim bir  şeyi yine bir insan hatrı için yapıyor olmak canımı çok sıkıyor. Çok şükür ki bu sefer o insan değiyor yapacağım şeye. Ama yine de yapılan hakaretleri yutmak ağrıma gidiyor. Ama bu son. Gerçekten bu son. Temmuzda yokum.

Cidden Shaolin Tapınaklarına gidip Budist rahiplerin arasına Buda Misafiri olarak karışmak istiyorum. Önüme bir tas su bir tas çorba koysalar kafi 🙂 Ne büyük mutluluk 🙂 Saçımı kazıyınca da oh ne güzel kelliğim de fark edilmemiş olur; çünkü herrrkes keltoş olacağı içün 🙂

Evet, bugünü atlatana kadar Shaolin Tapınaklarını düşünmeli ve neşelenmeliyim!! 🙂

Kendine iyi bak yol arkadaşım. Zaman ne getirir ne götürür bilinmez, sen kalbini ve niyetini koru.

~ Dyg ~

 

Eften Püften? Mi Acaba? :)

Dünden önceki gece bir şarkıya sardım durdum: ZaZ’ın “T’Attends”i.

Sonra, Deliliğe Övgü’ye döndüm durdum. Erasmus’un  deliliği ve delilerine 🙂

Sonra efem, bu da bitmedi bu da yetmedi beni sakinleştirmeye veee kendime hedefler belirledim – ki onları halletmeye çalışırken beynim bir uzaklaşsın eften püften meselelerden 🙂 Hedefler için ekran yapışkanlı notlarını kullandım ve sonuç şu oldu:Hımm.. O notlar da güdüleyemedi beni. Tez için kaynakları çıkarttım önüme. Artık başla dedim BAŞLA 🙂 Ama yokkk, olmuyor… Alışmadık bünyede tez durmuyor efem 🙂Baktım hala olmuyor; sinemaya gideyim dedim. Hakaret filmine bilet aldım. Aldıktan sonra şunu fark ettim: eften püften meselelere çok uyan bir film adı olmuş 🙂

Film yarım saat sonra başlayacak. Tabi film başlayana kadar son üç saatimi Erasmus’un “Deliliğe Övgü”sünü okuyarak geçirdim. Bitti. Kitap bitti Yüca NaN 🙂 Sonuç? Hava Durumu: Şimşekli ve Sağanak Yağışa Hazır Kapalı 🙂 Şimdi gidip havayı tınlamayıp filme seyreyleyelim 🙂

~ Dyg ~

 

Bu adamın aldığı keyiften ben de istiyorum!!

Önce videoyu alalım 🙂

Yahu, bu nasıl bir keyiftir! Kıskandım ya! Şöyle bir düşündüm: “yaptığım bir şeyden en son ne zaman böylesine keyif almış, kendimi vermiştim?” Cevap şu: 2014’ün Temmuz’u gibi Niyazi Karasar Hoca’nın Bilimsel Araştırma Yöntemleri kitabını okurken (sadece zevk için okumuştum). Aradan 3 yıl geçmiş! 😀 Yani o 3 yılda böylesine bir keyfi hiçbir şeyden almamışım… UUU BEYBİ!!! Boşa harcanmış bir 3 yıl! 🙂 AMAN ALLAH’IIIMMMM!!! 🙂 Çalsın tehlike çanları! 🙂 O zamaaaaannnn hemen gaza getiriyorum kendimi:

  • Dyg! Titre ve kendine gel bebeğim! Bu tezi severek yapacaksınnn!!!
  • Dyg! Şükretmek güzel bir şey, evet; ama hedeflerini de sık sık düşüneceksin!!! HAYAL ETMEYİ NİYE BIRAKTIN NAN!!! 🙂
  • Dyg! Farkında mısın bilmiyorum; ama daha az olumsuz düşünüyorsun, tamam ama DAHA AZ DA MUTLUSUN!!! Sinir harbi de yaşasan deli gibi güldüğün zamanları hatırla ve sürekli GÜL!!
  • Dyg! Şimdi içinden şu isimleri 5 kez tekrarla ve hayal et, güdülen:
    • Ö. Hoca = Adam her gün 100 sayfa ek okuyor!
    • D. Hoca = Adam gece 3’te kendini ödüllendirmek için Dan Brown okuyor! Dilci olmasına rağmen formül mantığını çözmek için gecelerini veriyor!
    • E. Hoca = Nirvana zaten!! İnsanüstü varlık! Tanımlanamaz canlı! Bir insan 7/24 çalışmaktan okumaktan bu kadar mı zevk alır! El insaf ya!
    • Müge Hoca = Kalp Kalp Kalp!! Seviyorum Nan bu kadını!! Çılgın şey! Aslında aynı ben!! Tutkuyla bağlı bölüme!
  • Dyg! 100’lük listene sadık kalmaya devam et!
  • Dyg! Unutma sadece 5 saat uyumalısın!
  • Dyg! Her şeyi yerinde bırak zamanında bırak! İşi iş yerinde, ünivi ünivde.

Rahatladım! 🙂 Ha bir de Arek’imi özledim. Kendimi de özledim… Neyse…

~ Dyg ~